Oz the Great and Powerful

oz-the-great-and-powerful-banner-poster

Jau ļoti ilgu laiku vēlējos aiziet uz filmu Oz the Great ad Powerful, bet nekādi nesanāca. Beidzot šajā jaukajā brīvdienā kopā ar Herbertu aizgājām uz kino. Sen nebiju jutusies tik labi kino – bija tik maz cilvēku, viss tik jauks un mierīgs un seansā arī bijām vien 6 cilvēki. Izvēlējāmies ne 3D variantu(neviens no mums abiem īsti nefano par 3D) un izbaudījām šo sižetiski ļoti vienkāršo, bet vizuāli krāšņo ceļojumu Ozas zemē:)

Stāsta galvenais varonis ir Ozs(James Franco), kurš ir ceļojošā cirka burvju mākslinieks. Viņam, protams, nekādu reālu spēju nav – viņš vienkārši muļķo cilvēkus un tas arī viss. Kā nu gadās, kā ne viņam jābēg no cirka un viņš to dara gaisa balonā, kurš tiek ierauts vētrā. Gala rezultātā viņš nonāk fantāzijas zemē Ozā, kur viņš sastop burvīgo Teodoru(Mila Kunis). Burve viņu aizved uz smaragda pilsētu pie savas māsas Evanoras(Rachel Weisz) un izstāsta viņam gan par ļauno raganu, gan par pareģojumu, kurš vēsta – ieradīsies burvis no svešām zemēm un atpestīs Ozas zemi no raganas…

oz-great-powerful-pstr10Es neesmu lasījusi ”Ozas zemes burvi”, vien esmu dzirdējusi par tā stāsta galvenajiem varoņiem. Herberts pēc šīs filmas teica, ka šeit attēloti notikumi, kuri varētu būt notikuši pirms grāmatā aprakstītajiem. Lai tā būtu. Es gaidīju vizuāli krāšņu piedzīvojumu un to es arī saņēmu – fantastiski vizuālie efekti. Taču, diemžēl, tas arī  viss. Sižets kopumā ir pat pārāk vienkāršs. Man pietrūka kāda interesanta  pavērsiena sižetā, kas mazliet atdzīvinātu kopējo stāstu un piešķirtu tam mazliet asuma.

Starp aktieriem bija daži veiksmīgi un daži – ne visai. Protams, kopumā jau visi varoņi bija viendimensionāli un ar pavirši izstrādātiem raksturiem. Savu lomu labi iznesa Michelle Williams, kura šeit bija labā māsa Glinda – nu tik labestīga, tik balta un burvīga, ka brīžiem šķita par daudz, bet tāda bija viņas varone un viņa to iemiesoja ticami. Arī Rachel Weisz savu varoni iemiesoja labi. Mans mīļākais varonis filmā bija lidojošais pērtiķis Finlijs:). Nepatika James Franco Oza lomā. Pirmkārt, man viņš vispār nelikās piemērots Ozam un otrkārt, viņa tēlojums vairākās epizodēs bija pārspīlēts. Mila Kunis šķita tāda…nekāda, lai gan viņas varonei filmas laikā bija lemts piedzīvot dramatiskas pārmaiņas.

Šoreiz ieraksts tāds īss, jo nekas daudz man nav sakāms:)

Kopumā – ja iet uz šo filmu gaidot aizraujošu sižetu, pārsteigumus un interesantus varoņus, tad var sanākt vilšanās. Taču, ja iet vienkārši vēloties redzēt vizuāli skaistu vieglo filmu, tad vilšanās izpaliks. Man kopumā filma patika un nebija negatīva pēcgarša, taču ar interesantāku sižetu un rūpīgāk izstrādātiem varoņu raksturiem šī filma būtu bijusi daudz labāka.

Mans vērtējums: 6,5/10 (Ar vizuālajiem efektiem vien nepietiek).

Bildes: šeit, šeit.

3 thoughts on “Oz the Great and Powerful

  1. Filmu vēl neesmu redzējusi, taču spriežot pēc tava apraksta, šķiet, ka šis ir tāds modernizēts variants – notikumi apmēram tādi paši kā grāmatā, bet mainīti varoņu vārdi (lai gan tā īsti tos neatceros). Vienīgi grāmatā uz Ozas zemi aizceļoja Dorotija, maza meitene. Būs man arī jānoskatās:)

    • Tu domā grāmatu ”Ozas zemes burvis” vai kādu vēl citu? Nē, pēc Herberta teiktā – šeit ir notikumi pirms Dorotijas, jo kad viņa aizceļojot, tad tur jau ir burvis priekšā. Šeit sanāk stāsts par to, kā burvis tur tika, kā raganas patrieca un maza epizode par to, kā lauva kļuva par bailīgo lauvu😀

Komentēšana ir slēgta.